17.2.08

Στα πρότυπα της μέτρησης..


Η υιοθέτηση δράσεων Κοινωνικής Ευθύνης, έχει ήδη μεταβληθεί από απλή αναγκαιότητα σε στρατηγική επιλογή για κάθε εταιρεία. Δεν αποτελεί πλέον μια ηθική επιταγή προσφοράς στην κοινωνία΄, αλλά συνδιαμορφώνει και το μελλοντικό προφίλ της.

Στο τεύχος των Ειδικών Εκδόσεων της Καθημερινής-The Economist (θα κυκλοφορήσει 28.02), μια σειρά στελεχών, από εταιρείες που έχουν ενσωματώσει δράσεις ΕΚΕ, απαντούν σχετικά με τα μακροπρόθεσμα κοινωνικο-οικονομικά οφέλη που αποκομίζουν και την κοινωνική ανταπόκριση που έχουν οι δράσεις τους.

Οι περιβαλλοντικές και κοινωνικές στρατηγικές έχουν διαφορετικές επιπτώσεις ανάλογα με την εταιρεία και τον κλάδο. Τα πλεονεκτήματα μπορούν να ανευρεθούν στην αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας, την ενίσχυση της διαφοροποίησης (των προϊόντων και υπηρεσιών) και επομένως των πωλήσεων σε επιμέρους αγορές.

Εκείνο που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η μέθοδος μέτρησης των αποτελεσμάτων. Για πολλούς η αντικειμενικότερη μέτρηση "ευγενούς άμμιλας είναι οι πίνακες ελέγχου/αποτελεσμάτων (scorecards).

Μια τέτοιου είδους μέτρηση διαξάγει ο θεσμός του Accountability Rating που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2007 μέσω της συνεργασίας του Ινστιτούτου Κοινωνικής Καινοτομίας, με το διεθνή οργανισμό AccountAbility και εντοπίστηκε στην αξιολόγηση των 50+ μεγαλύτερων ελληνικών επιχειρήσεων βάσει του κύκλου εργασιών τους. Σύμφωνα με την τελευταία αξιολόγηση για το 2007, (πολλές εκ των οποίων φιλοξενούνται στο προσεχές τεύχος της έκδοσης) η κατάταξη των πρώτων 10 εταιρειών είναι η εξής: