20.1.12

Η ζωή μας, ένα παιχνίδι

To τεύχος Ιανουαρίου 2012 (τ. 95) της σειράς "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ - THE ECONOMIST" κυκλοφορεί την προσεχή Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, μαζί με την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και σας ξεναγεί στο μαγικό κόσμο των video games.
Αν θέλετε να δείτε πώς έχουν εξελιχθεί τα video games ανά τα χρόνια, το YouTube είναι εδώ για να σας διαφωτίσει. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει το βίντεο με τίτλο “The Evolution of the Basketball Video Game”, το οποίο δείχνει την εξέλιξη των παιχνιδιών μπάσκετ. Εν αρχή ην το θρυλικό ATARI, με το “Basketball” (1979), που ουσιαστικά απεικόνιζε ένα κεραμιδί παρκέ με δύο μπασκέτες (οι οποίες στέκονταν αγέρωχες σαν ευμεγέθεις καρέκλες) και δύο παίκτες (πρόχειρα σκίτσα ενός μαθητή του Δημοτικού, θα μπορούσε να τα χαρακτηρίσει κανείς) να τρέχουν πάνω-κάτω κυνηγώντας την μπάλα. Φτάνοντας στη δεκαετία του ’90, συναντάμε το μοναδικό “NBA Jam” (1993), το οποίο μύησε στον κόσμο του gaming αρκετά εκατομμύρια χρήστες, με σαφώς περισσότερες λεπτομέρειες και πολύ πιο συναρπαστικό gameplay.
Τέλος, εν έτει 2009 (με το οποίο κλείνει το βίντεο), βλέπουμε το “NBA 2K10”: ρεαλιστικά γραφικά, σαν να βλέπει κανείς πραγματικό αγώνα (τα χαρακτηριστικά προσώπου, οι μύες, ακόμη και ο ιδρώτας είναι ευδιάκριτα στοιχεία), λεπτομερέστατο background και φωτισμός. Τα τελευταία παιχνίδια είναι, μάλιστα, ακόμη πιο αναβαθμισμένα! Από τη δεκαετία του ’70, τα video games ξεκίνησαν ένα συναρπαστικό ταξίδι, φτάνοντας σήμερα να είναι μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες βιομηχανίες ψυχαγωγίας.
Ta video games θα συνιστούν την πιο δυναμική βιομηχανία στον κόσμο των media κατά την προσεχή δεκαετία. Το κοινό στο οποίο απευθύνονταν διευρυνθεί: γυναίκες και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας έχουν αρχίσει να ασχολούνται με ένα χόμπι που κάποτε γοήτευε μόνο τους εφήβους. Η διαρκής μεγέθυνση της υπολογιστικής ισχύος των κινητών τηλεφώνων έθεσε τις βάσεις, για να αρχίσουν οι χρήστες να κουβαλούν τα video games τους στις τσέπες τους. Τα παιχνίδια έχουν μία ισχυρή παρουσία στις πωλήσεις των app stores. Ιδιαίτερη σημασία έχει και ο ρόλος του διαδικτύου, το οποίο λειτούργησε ως χώρος άμεσης διάθεσης των προϊόντων των μικρών εταιρειών προγραμματισμού στους καταναλωτές, αλλά και ως πλατφόρμα όπου παίζονταν τα παιχνίδια, φέρνοντας κοντά gamers από όλο τον κόσμο.
Επίσης, εξετάζονται οι προοπτικές διαφορετικών κατηγοριών video games (για κονσόλες, για PC ή online), αλλά και οι κατηγορίες ότι μπορούν να πυροδοτήσουν βίαιη συμπεριφορά από τους χρήστες. Τέλος, μελετάται πώς χρησιμοποιείται και σε άλλα πεδία η τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί εντός της βιομηχανίας των video games.
Το αφιέρωμα του Economist πλαισιώνεται από τις απόψεις στελεχών της ελληνικής αγοράς video games, οι οποίοι περιγράφουν -ο καθένας από τη σκοπιά του- τη δυναμική, αλλά και τις προοπτικές του κλάδου.