16.3.10
η αγορά των social nets ή τα social nets στην αγορά και τις επιχειρήσεις
H Αλεξάνδρα Σαρμά ως συντονίστρια έκδοσης έχει την πρώτη και την τελευταία ευθύνη σχετικά με την προετοιμασία αλλά και την οργάνωση-συγκέντρωση καιεπιμέλεια περιεχομένου των τευχών της σειράς Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ-The Economist φιλοξενούνται μια φορά το μήνα ς ένθετα στην εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
Η Αλέξανδρα εν οψει του τεύχους 74 /Μάρτιος 2010 (κυκλοφορεί την Μεγάλη Τετάρτη)έγραψε ένα συνοπτικό κείμενο για τον ρόλο των social media/ social networks στην ίδια την ζωή και την δράση των επιχειρήσεων αλλά και γενικώτερα στους απαιτητικούς δρόμους και πεδία της αγοράς.
Το κείμενο της έχει ως εξής:Τα νέα επικοινωνιακά μέσα και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης δεν βοήθησαν απλώς τους χρήστες να πραγματοποιούν καθημερινά αναρίθμητες νέες επαφές με παλιούς και καινούργιους φίλους, γνωστούς ή/και θαυμαστές, ούτε μονάχα τους πολιτικούς υποψήφιους να μεταδώσουν τα μηνύματά τους στους ψηφοφόρους. Σε μία εποχή που ταλανίζεται από μία παρατεταμένη οικονομική κρίση και βρίσκεται σε μία περίοδο αναπροσαρμογής, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έρχονται να προσθέσουν μία νέα, πολύ σημαντική και εντελώς ξεχωριστή διάσταση στην ίδια την λειτουργία της επιχειρηματικότητας.
Το ειδικό αφιέρωμα που φιλοξενούμε περιγράφει πώς τα μέσα και τα εργαλεία βοηθούν:
• Τις εταιρίες που διαχειρίζονται πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης να διευρύνουν τα περιθώρια κερδοφορίας τους εντάσσοντας την -στοχευμένη ή/και διαδραστική κυρίως- διαφήμιση στις ιστοσελίδες τους αλλά και δημιουργώντας νέες πηγές εσόδων, όπως η πώληση παιχνιδιών και εικονικών προϊόντων. Η κινεζική Tencent, η οποία κατέχει την QQ (μία υπηρεσία που συμπεριλαμβάνει και το δικό της τεράστιο κοινωνικό δίκτυο) το 2008 ανακοίνωσε έσοδα που ξεπέρσαν το 1 δισ. δολάρια, εκ των οποίων τα 720 εκατ. προήλθαν από τα online παιχνίδια και τις πωλήσεις εικονικών αντικειμένων (πχ. ψηφιακά σπαθιά).
• Τις μικρές επιχειρήσεις που τα υιοθετούν να έχουν πρόσβαση σε ένα μαζικό κοινό, να προσελκύουν νέους πελάτες έχοντας μία δυνητική σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. Το Mission Pie ένα μικρό κατάστημα στο Σαν Φρανσίσκο χρησιμοποιεί το Twitter για να ενημερώνει τους 1000 χρήστες που το ακολουθούν για τις φρέσκιες πίτες της ημέρας και τις εκδηλώσεις που διοργανώνει. Ενώ το Sprinkles, μία αλυσίδα φούρνων στην Αμερική με 94.000 φίλους στο Facebook αναρτά καθημερινά στη σελίδα του έναν κωδικό ο οποίος εξαργυρώνεται με ένα δωρεάν κέικ στα καταστήματά του.
• Τις μεγάλες επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εσωτερικά κοινωνικά δίκτυα να δημιουργούν διαύλους επικοινωνίας με τους υπαλλήλους τους, που ενθαρρύνουν τη ροή πληροφοριών, την ανάπτυξη της καινοτομίας και την ανάδειξη ταλέντων. Η Danone σύντομα σκοπεύει να συνδέσει τους 90.000 υπαλλήλους της που βρίσκονται διασκορπισμένοι σε περισσότερες από 100 χώρες μέσω ενός δικού της κοινωνικού δικτύου.
• Τους ανεξάρτητους κατασκευαστές εφαρμογών να αποκτούν πρόσβαση στο τεράστιο κοινό των δικτύων. Αυτή τη στιγμή το Facebook διαθέτει περισσότερους από 1 εκατ. ανεξάρτητους κατασκευαστές εφαρμογών που δημιουργούν λογισμικό γι’ αυτό, προσφέροντας στους χρήστες των δικτύων ελεύθερη πρόσβαση σε χιλιάδες έξυπνες εφαρμογές και στα δίκτυα προσέλευση περισσότερων χρηστών.
• Τους εργαζόμενους και τους εργοδότες. Τα κοινωνικά δίκτυα αναδεικνύονται σε σημαντικές πηγές ενημέρωσης νέων θέσεων εργασίας αλλά αναζήτησης ταλέντων. Η US Cellular, εταιρεία τηλεπικοινωνιών, εξοικονόμησε το 2009 1 εκατ. δολάρια χρησιμοποιώντας ένα σύστημα της LinkedIn, το οποίο πρότεινε καλούς υποψήφιους για τις θέσεις εργασίας της.