To τεύχος Ιουνίου (τ.100) της
σειράς "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ - THE ECONOMIST" κυκλοφορεί την
Πέμπτη, 28 Ιουνίου μαζί με την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και εστιάζει στη λιανική τραπεζική,
καθώς αναμένεται να καταστεί ο πιο συναρπαστικός κλάδος της τραπεζικής κατά τα
επόμενα χρόνια.
Παρόλα αυτά, σε αντίθεση με τα βιβλιοπωλεία και τα δισκοπωλεία
σε φυσική μορφή που εκτοπίστηκαν εξαιτίας του διαδικτύου, οι τράπεζες μπορούν
να προσαρμοστούν στις νέες αλλαγές και να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες, χάρη σε
δύο πλεονεκτήματα που διαθέτουν. Το πρώτο είναι ότι στο μυαλό των καταναλωτών,
το χρήμα εξακολουθεί να είναι κάτι ιδιαίτερο για αυτούς. Λίγοι πελάτες είναι
έτοιμοι να εμπιστευτούν κάποια τράπεζα που δεν διαθέτει φυσική παρουσία. Αυτή η
συμπεριφορά αλλάζει με το πέρασμα του χρόνου, όμως με εξαιρετικά βραδείς
ρυθμούς, δίνοντας άνεση χρόνου στις τράπεζες για να προσαρμοστούν.
Το δεύτερο είναι ότι οι τράπεζες
αποτελούν πλέον κατά μία έννοια επιχειρήσεις τεχνολογίας. Πολλές από αυτές
διαθέτουν εκατοντάδες -αν όχι χιλιάδες- υπαλλήλους που εργάζονται σε τεράστια
τμήματα τεχνολογίας της πληροφορίας. Οι περισσότερες είναι έτοιμες να
υιοθετήσουν νέες μεθόδους εξυπηρέτησης των πελατών τους. Το πιο εμφανές σημάδι
είναι η αλλαγή της φύσης των τραπεζικών υποκαταστημάτων.